דוכנים בקניונים

כיום כבר לא נדרשים לשכור חנות בקניון על מנת ליהנות מקהל של עשרות אלפי לקוחות פוטנציאליים, מספיק להציב דוכנים בקניונים. שיטת קידום המכירות על באמצעות הצבת דוכנים בקניונים מיועדת לחברות גדולות המעוניינות ליצור חשיפה גדולה למוצרים או לשירותים שלהן, ולהגדיל מכירות בתוך זמן קצר.

דוכנים בקניוןכיצד תסייע פרישה מתוכננת היטב של דוכנים בקניונים לקדם מכירות של מותגים או של שרות?

  • הדוכנים מאפשרים חשיפה של המוצרים לקהל גדול בתוך זמן קצר
  • הצבת דוכנים בקניונים חוסכת מקום מדף יקר
  • דוכני המכירות ממוקמים בנתיבי ההליכה בקניון
  • ניתן למכור בדוכנים מוצרים גדולים
  • המכירה מתבצעת על ידי דיילי מכירות מיומנים, פנים אל פנים
  • הדוכנים בקניונים מאפשרים מכירות מדידות בזמן אמת
  • שיטת מכירה זו מאפשרת חסכון בכסף ובזמן

הצבה מתוכננת ומדויקת של דוכנים בקניונים

הקניונים מתחדשים וחוזרים להיות מרכזי הבילוי והקניות המועדפים.

הגישה אליהם נוחה, החנייה בשפע, הם מוארים ונעימים. הטמפרטורה בקניון אינה מושפעת ממזג האוויר, כך שאם רוצים לצאת מהבית במזג אוויר קיצוני הבחירה הכמעט טבעית תהיה "ללכת להסתובב בקניון".

לכל קניון יש "אופי" משלו: יש קניונים המוכרים בעיקר מותגי יוקרה, קניונים עם חנויות רבות של כלי בית, בישול ומעדניות, קניונים עם מותגים הפונים בעיקר לצעירים וכדומה. הקניון הוא מתחם צרכני מוכוון מכירה ומותגים, ובעזרת תכנון נכון של פרישת דוכנים בקניונים ספציפיים ניתן יהיה להגיע באופן ממוקד לאוכלוסיית היעד של המוצרים שאת מכירותיהם רוצים לקדם.

לדוגמה, על מנת למכור מוצרים המיועדים לתינוקות תיערך פרישה של דוכנים בקניונים הקרובים יחסית לשכונות של זוגות צעירים, או בקניונים שתמהיל החנויות שלהם פונה לאוכלוסייה זו.

בנוסף, פרישת דוכני המכירות תיערך בעיקר בשעות הבוקר, שעות בהן אימהות רבות שנמצאות בחופשת לידה מסתובבת עם תינוקותיהן בקניון. שיטה ממוקדת זו של קידום מכירות על ידי דוכנים בקניונים היא יעילה, מביאה לתוצאות ומאפשרת לחברות לחסוך כסף רב על פרסום ושיווק.

מכירה חווייתית של מוצרים בדוכנים בקניונים

כאשר מעוניינים לקדם מכירות של מוצר בחנות או ברשת כלשהי, למשל בסופרמרקטים או בחנויות "עשה זאת בעצמך", יש צורך למקם את המוצר במקום בולט – בדרך כלל במתחם הכניסה לחנות, על מנת שהמוצר יוכל להיחשף למקסימום צרכנים פוטנציאלים, שנכנסים לחנות.

מיקום המוצר בכניסה הוא אטרקטיבי מאוד, אך זהו מקום "יקר" – לחנויות יש שטח מוגבל, המבצעים משתנים ומתחדשים כל הזמן, יש מוצרים רבים ונדרש לפנות גם להם מקום. הפתרון לכך עשוי להיות קידום מכירה של מוצר בדוכנים בקניונים: המקום מרווח וניתן להתמקד במוצר מסוים, אפילו גדול מאוד. לדוגמה, יבואנית רכב המעוניינת לקדם מכירות של אחד הרכבים שהיא מייבאת. אמנם הרכב מוצג בדרך כלל באולמות התצוגה של החברה, אך שם הוא אחד מיני רבים: באולם גדול אך יש רכבים רבים להציג, על מנת לענות על הצרכים של רוב הקהל שמגיע לאולם התצוגה.

 

מה עושים?

ניתן לקדם מכירה של רכב מסוים באמצעות דוכנים בקניונים. באופן זה רק הדגמים אותם רוצים לקדם יהיו מוצגים לראווה, ברווחה ובאופן בולט.

כידוע, מכירה הכוללת גם פן רגשי של הלקוח מגדילה את הסיכוי למכור. כך הקהל שעובר על פני הדוכן בקניון יוכל לראות, לגעת, להרגיש את הרכב, לשבת בתוכו, אפילו להריח את הריח ה"חדש" שלו. חברות רבות עושות מאמצים גדולים על מנת להגיע למכירה חווייתית באמצעים שונים. קידום מכירות באמצעות הצבת דוכנים בקניונים נותן לכך מענה פשוט ומוצלח.

דוכנים בקניונים – שיטת מכירה "פסיבית" אקטיבית מאוד

עולם הצרכנות כולל אופנות המשתנות במהירות. מוצר שהיה היום ה"מלך" יישכח מחר מלב. על מנת להחזיק מותגים מצליחים לאורך זמן, נדרשות החברות להשקיע סכומים עצומים בפרסום.

על אף המאמצים שעושות כל החברות להקל על הלקוח את הקנייה של המוצרים שלהן, רוב שיטות השיווק והמכירה מחייבות את הלקוח לעשות מעשה – להיכנס לאתר, להגיע לאולמות התצוגה, לצאת לקנות בחנות. עליו להיות ממוקד בקנייה ולרצות לקנות.

לא כך הוא קידום המכירות באמצעות הצבת דוכנים בקניונים:

קהל הלקוחות הפוטנציאלי נמצא בקניון ממילא. הם באו לראות סרט טוב, לקנות בגד לאירוע, לאכול, להסתובב עם החברים, להעביר זמן או סתם לחמוק מהחום בחוץ. הלקוחות כבר כאן – הם חייבים לעבור על פני דוכן המכירות, הממוקם על אם הדרך. הם חולפים על פני הדוכן בקניון "בדרך אל", "בדרך מ". פעם, פעמיים, אולי יותר.

כך פועלת המכירה באמצעות הצבת דוכנים בקניונים

הדוכנים בקניונים מוצבים, כאמור, במקומות אסטרטגיים. בקניון מסוים, למשל, מחליטים להציב את הדוכן ממש בראש המדרגות הנעות, המשנעות אנשים הלוך ושוב בין הקומות של הקניון. במיקום כזה חייבים רוב הלקוחות בקניון לעבור על פני הדוכן, לרוב הרבה יותר מפעם אחת. המוצר ודוכן המכירות מקבלים חשיפה אדירה בתוך זמן קצר, מה שמגדיל כמובן את פוטנציאל המכירות.

מיקום הדוכן מושך קהל. ברגע שכמה אנשים נעצרים לבדוק מה קורה – אנשים נוספים נעצרים גם הם לבדוק מה הם החמיצו. החשיפה גדלה מעצם הצבתו של דוכן המכירות בקניון במקום המעבר של אנשים רבים. הדוכנים בקניונים מעוצבים באופן בולט ונעים לעין.

מבחינה גרפית, הצבעים, הטקסטים והלוגו יהיו מעוצבים בהתאם למיתוג של החברה המזמינה. דיילי המכירות המוצבים בדוכנים בקניונים מזוהים גם הם עם החברה. זה משדר מקצועיות ורצינות, ומקל על הלקוח לזהות מיד את המוצר והחברה.

לשם הצלחת המכירות בדוכנים על הדיילים להיות אנשי מכירות מקצועיים ומיומנים. עדיף כמובן להציב דיילי מכירות שהם בעלי ותק בחברת קידום המכירות אשר מבצעת ומקימה את הדוכנים בקניונים.

לאחר הצבת הדוכן במיקום המתאים, הלקוחות בקניון עוברים על פניו. אחד הדיילים יוצר איתם קשר עין או פונה אליהם באופן יזום. דייל המכירות המקצועי מבצע שיחת מכירה.

בתוך זמן קצר ברור האם עומדת להתבצע עסקת מכירה. דיילי המכירות בדוכנים בקניונים נדרשים לתוצאה אחת: למכור והרבה.

הדוכנים בקניונים נותנים "פנים" למוצר

על מנת להציב דוכנים בקניונים יש לפנות לחברת קידום מכירות מיומנת המתמחה בכך. חברת קידום המכירות תבצע פילוח של קהל היעד של המוצר או של השירות המבוקש ובהתאם לכך היא תציב את דוכני המכירות במספר קניונים אסטרטגיים, בהתאם לנדרש.

כאשר לקוח רוכש מוצר באחד מהדוכנים בקניונים, הוא לא מרגיש שהוא "הלך לקניות" או שהוא "הושפע מהפרסומות":

הוא יצא לקניון ו"במקרה" היה שם מוצר שעניין אותו. ה"עובד בחברה" הסביר לו את יתרונות המוצר עבורו, שכנע אותו לקנות, אבל גם נתן מענה מקצועי ומיידי לכל שאלה או חשש שהוא העלה.

נותרה חוויה של תקשורת אנושית נעימה בין איש המכירות לבין הלקוח. הלקוח מרגיש שהשקיעו בו זמן ותשומת לב. הוא קיבל מענה. מבחינתו יש למור שרכש "גב" של חברה ויש גם "פנים".

מבחינת חברת קידום המכירות נעשתה מכירה מוצלחת, הניתנת למדידה בזמן אמת ומאפשרת כיוונון בשטח – אם נדרש.

קידום מכירות חכם של מוצרים או של שרות, שנעשה על ידי הצבת דוכנים בקניונים הוא קל יחסית לביצוע, חסכוני ובעל תוצאות משמחות: כך מגדילים כיום מכירות.



פורסם ב: מאמרים