מחיר קידום אתרים
כבעלים, מנהלים או משווקים בעסק או בחברה, כבר הקמתם אתר אינטרנט מרשים לשיווק האתר שלכם באינטרנט (או עומדים להקים) ועכשיו אתם צריכים קידום אורגני בגוגל. לפני שתקבלו את ההחלטה ממי להזמין את השירות, עליכם לדעת מה טווח המחיר של קידום אתרים ואיך מקבלים הצעת מחיר לקידום אורגני שבאמת מותאמת לאתר ולצורכי החברה שלכם.
לא משנה אם תפנו אל חברת קידום אתרים או מקדם אתרים פרילנסר – מחיר קידום אתרים אורגני נע בין 2500 ש"ח ל-3500 שקלים בחודש. יש גם מחירים יוצאי דופן לכאן ולכאן: המאמר הזה בא להסביר ממה מורכב מחיר קידום אתרים בגוגל.
מחיר קידום אתרים בהתאם למילות מפתח
מחיר קידום אתרים אורגני מושפע באופן ישיר ממילות המפתח שאתם רוצים לקדם. המחיר משתנה בהתאם לרמת התחרותיות של המילה או הביטוי, כאשר התחרותיות של הביטוי או המונח הרצוי נמדדת על פי 3 פרמטרים עיקריים:
- כמות האתרים המתחרים בדיוק על הביטוי שלכם בגוגל
- מספר הפעמים בהם מחפשים את הביטוי שלכם על בסיס חודשי
- זהות המתחרים – איזה אתרים נמצאים בעמודים הראשונים של תוצאות החיפוש ועד כמה קשה יהיה לעקוף אותם
באמצעות שלושת הנתונים הנ"ל, ניתן לדעת כמה עולה קידום אתר אינטרנט בביטוי הרצוי – רמת הקושי של הקידום מתורגמת לכמות, משך ומורכבות העבודה, שמקדם האתר צריך לבצע כדי להגיע לתוצאות טובות.
את הביטויים בקידום אתרים אורגני ניתן לחלק למספר סוגים יחד עם הערכת מחיר משוערת עבור כל אחד:
- קידום ביטוי "רצחני" – בדרך כלל מדובר בביטוי חיפוש עם אלפי חיפושים בחודש, מייצג תעשיה שלמה והתחרות עליו קשה ביותר. לדוגמה: "צימרים", "צימר בצפון" או "צימרים בצפון". ספק אם מחיר של 6000 ש"ח בחודש יספיק וכנראה יקח 2-3 שנים להגיע למקומות הראשונים במקרה הטוב.
- קידום ביטוי "קשה" – ביטוי שמייצג מוצר או קטגוריית מוצרים. לדוגמה: "דלתות פנים", "מכונת כביסה", "עגלת תאומים", "טלויזיית 3D" וכו'. קידום אתר במחיר של 3000 ש"ח עבור אחד הביטויים הנ"ל יעשה טוב למכירות ולמיתוג שלכם, למרות שמדובר בתחום תחרותי.
- קידום ביטוי "קל" – ביטוי קל זה ביטוי שקל יחסית לקדם, בגלל שאין תחרות על הביטוי הזה או שהוא מאוד ממוקד, ואתם כמעט יחידים שעושים זאת. לדוגמה: קידום של ביטוי "שיפוץ בתקציב נמוך" יעלה 1000 שקלים בחודש, לעומת "שיפוץ דירה בתקציב מוגבל" שיכול לעלוות גם 1500 ש"ח בגלל שיש תחרות על צמד המילים הזה.
- קידום ביטוי "חכם" – זהו ביטוי שמייצג מוצר או שירות פופולרי, יחד עם כוונת המחפש. לדוגמה: אם מישהו מחפש "דלתות פנים מחיר" או "דלתות פנים במצע" – באמת רוצה לרכוש דלתות לבית שלו ונמצא די קרוב לנקודת הרכישה.
השיקול המרכזי של האדם שמחפש את זה – מחיר. אם אתם משווקים דלתות – זה סוג הביטוי שאתם צריכים לקדם, מפני שהוא מביא מכירות לבעל האתר, אם מדורג גבוהה בגוגל. מחירי קידום עבור ביטויים מהסוג הזה מושפעים גם הם מכמות ואיכות האתרים המתחרים, אך היתרון האדיר של קידום הביטויים כאלה שיש להם תכלית כלכלית מובהקת עבור בעל האתר. אגב "שיפוץ דירה בתקציב מוגבל" זה ביטוי חכם 🙂
הצעת מחיר לקידום אתר חכם
לפני שתזמינו את השירות על סמך מחיר קידום אתרים בלבד, חשוב שתגדירו לעצמכם את המטרות של האתר, מה אתם רוצים להשיג ומה התקציב החודשי שלכם על מנת להשיג זאת.
ההמלצה – כאשר אתם מבקשים הצעת מחיר לקידום אתרים – תציגו את התקציב שלכם קודם ותשאלו איזה ביטויים ניתן לקדם עבורכם בתקציב הזה, מתוך נקודת הנחה שתגיעו תוך שנה לדף הראשון בגוגל, בביטוי אחד לפחות.
שימו לב האם הביטויים שמוצאים לכם הינם ביטויים "חכמים" ושיש להם פוטנציאל להביא לכם כסף, ושלא מדובר בסתם ביטוי תחרותי ויקר, שלא יביא תועלת לאורך זמן.
פורסם ב: מאמרים